4 weeks later.. - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Melani Delleman - WaarBenJij.nu 4 weeks later.. - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Melani Delleman - WaarBenJij.nu

4 weeks later..

Door: Melani

Blijf op de hoogte en volg Melani

28 September 2014 | Zuid-Afrika, Muizenberg

Heya guys!

Long time no see:) Zo veel te doen, zien, weten, horen, meemaken en dergelijken. Sinds de laatste blog hebben we enorm veel nieuwe dingen meegemaakt. Op 6 september hebben we een Circus Fundraiser party georganiseerd, met een geweldig feest en herinnering als einde. Het beste van de dag was nog wel iets heel anders dan een feestje... Nadine en ik zijn, tijdens de voorbereidingen smiddags, even wat falafel gaan halen - wat hier heel normaal is en een ontzettend gaaf uitzicht geeft bij "Yoffi's Falafel" - en tijdens het staren naar de zee, zag ik plotseling WALVISSEN! Heel dicht bij de kust en ze sprongen zo wat uit het water! Uiterst tevreden zaten Nadine en ik er naar te kijken en op dat moment kwam er toch wel even een heel positief 'besef'momentje langs.
De eerste keer Cape town in was ook een heel avontuur. Nog nooit in die mega stad geweest, geen GPS, geen kaart en al helemaal niet eventjes gekeken waar we zouden kunnen parkeren. Maar, zoals je weet, ging het allemaal van een leien dakje. No stress, lekker op je af laten komen, dan komt het wel goed. Die eerste avond hebben Jeroen, Nadine en ik bij een aantal kroegjes wat biertjes gedronken en heeft Nadine haar eerste ervaring met poolen gehad: waar een mens al niet gelukkig van kan worden, ze was helemaal in haar element. Tot een uurtje of 1 hebben we lekker gepooled en tegen half 3 waren we weer thuis. Een heel erg geslaagd avondje.

Cape town zelf is een meeeeeeeega grote stad, dat voor een klein deel bestaat uit clubs, restaurant, barren en winkels en voor een groot deel - mede door alle buitenwijken - uit krottenwijken. We zijn nog niet in een township geweest, maar zijn dit zeker van plan te doen. Ontzettend indrukwekkend om te zien hoe groot de verschillen tussen mensen, culturen, normen & waarden en instellingen zijn. We zijn er al wel aardig aan gewend geraakt. Daklozen proberen je te 'helpen' met het uitrijden van je auto, terwijl er in geen velden of wegen een auto te bekennen is, en vragen je dan om geld. Je raakt eraan gewend hier wat evenwicht in te vinden: soms helpen ze je echt wel een beetje en kun je ze een paar rand geven. Soms is het nergens voor nodig en moet je gewoon wegrijden, want anders blijf je aan de gang.

Zo'n twee weken geleden zijn we gaan stappen in die meeeeeeeega grote stad, waar we een enorm gave avond hebben gehad. Leeftijd maakt hier - helemaal voor internationale mensen, Nederlanders etc, - weinig uit en dingen als bellen in de auto wordt hier een beetje gedoogd. Het mag niet, maar men doet het erg vaak wel en wordt er niet op aangesproken. We zijn in the Waiting Room (techno muziek) geweest, een club op de 1e verdieping en op de 2e verdieping/dak een super vette lounge/terras, en in nog twee tenten waar heel erg goede hiphop werd gedraaid.

Vorig weekend zijn we op Earthdance geweest, waar we de avond ervoor een feest van onze stagebegeleider hadden en een ander feestje van een soort collega. 4 uur in bed, heel erg gave avond gehad en de dag erna meteen weer door naar Earthdance! Mpie, ook een intern en bevriend met ons, nam ons hier mee naartoe. Dit 2 daagse festival bevond zich in de middle of nowhere, waar we met name gefeest hebben. Over het uitzicht zal ik niet eens beginnen, want dan kan ik een heel boek schrijven, zó mooi! Je staat in de zon te dansen, met je gezicht naar een half open vlakte met 'Lion-King bomen' erop en daarachter ontzettend grote gebergten. 's Nachts was het helaas vreselijk koud, zeg maar 4 graden, maar overdag liep je in je korte broekje met een kort topje te zweten tijdens het dansen. Wauw, we hebben een geweldig weekend gehad.

De week zou je moeten beginnen vol energie, maar helaas was dat niet het geval. We waren geslóópt van het hele weekend, letterlijk zonder slaap, maar we moesten natuurlijk gewoon door. De hele week hebben we keihard gewerkt en uiteindelijk was tegen het einde van de week het volledige programma voor het Muizenberg Festival AF! Gelukkiger konden we even niet zijn:) De avond/nachtelijke meetings, vroege tijden, harde werk-uren en overuren zijn het waard, we genieten met volle teugen.

Ik hoop jullie snel meer te kunnen laten horen, maar het festival begint aanstaande zondag dus ik ben bang dat het pas na die week wordt.

Love you long time,

Knuffel Melani

• 28 September 2014 - 22:44

Maya:

Fijn da je zo geniet lieverd Dikke kus van ons allemaal hier !!

• 03 Oktober 2014 - 11:20

Yvonne:

Hey Melanie

Gefeliciteerd met jouw verjaardag in Kaapstad.
    Leuk om te horen hoe te Gek jij het daar hebt SUPER!!
    Een hele fijne, gezellige, zonnige verjaardag en geniet van je grote avontuur!!!
    Veel plezier en succes.
    Dikke kus Frank, Yvonne, Ruby Lee en Mack