Welcome to Edinburgh - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Melani Delleman - WaarBenJij.nu Welcome to Edinburgh - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Melani Delleman - WaarBenJij.nu

Welcome to Edinburgh

Door: Melani

Blijf op de hoogte en volg Melani

12 Februari 2016 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Heya!

Welcome to Edinburgh: a whole new country, new people, new culture, new everything.
Laten we bij het begin beginnen.
Vorig jaar, zo ongeveer toen ik net terug was uit Afrika, begon ik met kleine, stiekeme plannetjes voor afstuderen in het buitenland. Mam en pap zeiden beiden dat ik dat eerst maar eens goed uit moest zoeken (ze wilden gewoon niet dat ik weg zou gaan;)) en ergens dacht ik zelf ook niet dat zoiets zomaar zou kunnen lukken. Ik bedoel, stage lopen in het buitenland is 1, maar afstuderen heeft heel wat meer om handen omdat je het bedrijf eigenlijk wel een beetje moet kennen voor je begint aan een onderzoek voor hen. Hoewel ik dus lang niet zeker was van mijn zaak, ben ik tijdens mijn minor toch begonnen met zoeken naar een afstudeerbedrijf in het buitenland. Het duurde even voordat het allemaal zeker was, maar eind December was ik dan toch aangenomen: ik zou vanaf begin februari tot en met eind juni bij Maximillion Events Ltd. in Edinburgh gaan werken.

De weg er naartoe was wel wat anders dan naar het verre Zuid-Afrika: met een halfuur inclusief tijdsverschil zette de piloot het vliegtuig alweer aan de grond. Hoewel ik wat turbelentie verwacht had ivm de harde wind en ik stiekem toch nog een beetje brak was van Carnaval de dag ervoor, is de reis snel en prima verlopen.
Eenmaal op het vliegveld besloot ik met de taxi naar het centrum te gaan, vanwege mijn grote hoeveelheid spullen. Om deze dag kort samen te vatten: ik heb in é'én dag meer van Edinburgh gezien dan twee jaar geleden in een hele week op studietrip. Ik ben van hot naar her gegaan omdat de afspraak met de huidige bewoonster ineens niet door kon gaan, toen de makelaar weer niet akkoord ging met de gemaakte afspraak, toen ik ineens wel weer naar het appartement kon en dat zon vijf keer opnieuw. Starbucks was mijn beste vriend die dag, want ik heb daar zon 2 uur lang vertoefd, hoewel ik wel aan het struggelen ben geweest met de "MEDIUM" koffie die ik besteld had (lees: Engels/Amerikaanse begrippen voor een medium koffie).

Waar ik die dag ook even op gewezen ben, is het links rijden. Eerst naar rechts kijken als je over wil steken, en vooral 5 keer kijken omdat er overal wel weer huge, typisch Engelse bus, taxi of fietser - ja echt - tevoorschijn komt. Grote kans dat ik hier niet veel ga autorijden;).
Dus, die dag was uiteindelijk toch wel een beetje slopend. Ik mocht na veel gedoe in mijn kamer en was kapot, maar toen ik mijn huisgenootjes ontmoette vrolijkte ik toch wel een beetje op. Ik woon samen met drie Schotse meiden: Juliet, Sammy en Emily. Die laatste speelt in het nationaal Schots hockeyteam (lees: ik ga dus nooit met haar hockeyen)!.
Eenmaal die meiden ontmoet was ik dus wel wat vrolijker, maar nog steeds erg moe. Rond half 10 sliep ik, ook omdat ik de ochtend erna gewoon om half 7 de wekker af zou horen gaan! Is toch abnormaal.... Oke dat hoort erbij, maar toch;). Enerverende dag.

Van de drie dagen die ik nu gewerkt heb, heb ik er 2 op kantoor gezeten en 1 in een heel luxe hotel: the Waldorf Astoria Caledonian Hotel. Mega gaaf om eens op een andere manier te zien.
De twee dagen werken waren enorm veel nieuwe informatie opnemen, mensen leren kennen, de werksfeer onder de knie krijgen en mijn taken een beetje snappen. Het bedrijf zelf is erg leuk: heel breed in wat ze doen, ook kleine bedrijfjes nog binnen Maximillion zelf (MadMax Adventures en Wildgoose, check het eens op internet als je dat leuk vindt).
De mensen die bij Maximillion werken willen je graag allemaal helpen: ze weten dat je nieuw bent en staan open voor je vragen en eventuele ideeën. Soms is het lastig ze te verstaan, omdat sommigen echt een heel zwaar Schots accent hebben en de letters anders uitspreken. Dan vraag ik 4 keer of ze dat kunnen herhalen - voel ik me wel even een beetje een pannekoek, maar toch - en dan nog blijven ze geduldig de dingen uitleggen die ik moet weten.

Gisteravond was mijn eerste avond uit in Edinburgh met mijn huisgenootjes en vrienden van hen: dat moest ook gebeuren natuurlijk! Een van de meiden in mijn huis is precies zoals ik, dus we hebben een heel erg toffe en gezellige avond gehad:). Twee jaar geleden ben ik ook in Edinburgh geweest - voor een studietrip, zoals ik eerder al zei - en we zijn toen naar een redelijke paupertent geweest, The Hive. Begrijp me niet verkeerd, we hebben het toen enorm gezellig gehad, maar mijn huisgenootjes gaven aan dat dat wel een beetje een simpele tent is, maar omdat de drankjes er zo goedkoop zijn en er geen entree is, is het toch altijd enorm vol. Je kunt wel begrijpen dat ik een beetje een déjà-vu had toen ik daar naar binnen stapte!
Enfin, toen ik vanochtend wakker werd heb ik rustig aan gedaan. Vandaag vrij - vrijdag is thesis dag - en mijn contract voor mijn huisje getekend - eindelijk alles geregeld. Eenmaal thuis rustig grotere boodschappen gehaald en een filmpje opgezet. Op het moment lig ik in bed voor nog één aflevering van een serie - oke, misschien twee - en daarna lekker slapen.

Tot op heden bevalt Edinburgh me enorm! De stad is super historisch, heeft echt enooooooorm veel dingen om te bekijken en is qua bouwstijl, tenminste, dat vind ik persoonlijk, helemaal fantastisch. Overal heuvels in de stad, overal torentjes, oude stenen, bibliotheken, kerken, musea en echt oooooooveral pubs en restaurantjes om heen te gaan. So far so good, with many more to come.

Thanks and have a good sleep,

Melani

Ps: het is pas half 10 hier!

  • 13 Februari 2016 - 21:56

    Anita:

    Veel succes daar en maak er een leuke en mooie tijd van

  • 13 Februari 2016 - 22:20

    Daphne:

    Wow, wat een gaaf avontuur! Veel plezier en succes de komende maanden! :)

  • 13 Februari 2016 - 22:55

    Angelique:

    Super leuk weer om alles na te lezen!! Amper een week weg en al zoveel indrukken

  • 16 Februari 2016 - 17:50

    Maya:

    Heei lieverd, hartstikke leuk: zo zijn we er ook een beetje bij.. Geniet met volle teugen en one thing "Just be carefull" vrij naar Hill Street Blues.. Dikke kus van ons allemaal in het verre Silvolde XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melani

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 4482

Voorgaande reizen:

08 Februari 2016 - 30 Juni 2016

Afstuderen bij Maximillion Events

30 Augustus 2014 - 01 April 2015

Internship Muizenberg, Cape Town

Landen bezocht: