We're halfway there! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Melani Delleman - WaarBenJij.nu We're halfway there! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Melani Delleman - WaarBenJij.nu

We're halfway there!

Door: Melani

Blijf op de hoogte en volg Melani

17 April 2016 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Time flies when you're having fun!

Dat is wat ze over het algemeen zeggen, toch? In dit geval klopt dat zeker, al moet ik iets aan het spreekwoord toevoegen: time flies when you're having fun and are busy!
Op het moment zit ik in naar mijn mening een van de tofste barren (ja echt, ik zit op zondagmiddag half één in een universiteits bar aan een eikenhouten tafel, gesteund door een verse cappuccino en een muziekje in mijn oren aan mijn scriptie te werken) die ik ooit heb gezien. Reden nummer één is dat het een bar is die in een universiteit zit: naast deze bar zitten er in dit gebouw van de Uni nog 4 barren, die 7 dagen per week open zijn. Kennen we niet in Nederland he? Kunnen we nog eens goed van leren, die Schotten!
Afijn, mijn punt is dat ik hier een stuk beter zit dan op school in Nederland: no offends, maar een ouderwetse bar met twee verdiepingen, alles van hout, een balustrade die ervoor zorgt dat het midden van de tweede verdieping open is en bovenal alle boeken die in de tal van houten kasten staan tegen de muren, is toch een stuk beter dan die goede oude kantine op de NHTV;).

Tot zover mijn huidige situatie. De afgelopen 6 weken zijn eigenlijk voorbij gevlogen, hoewel ik had gedacht dat deze dat niet zouden gaan doen. Dit is niet omdat ik het hier niet naar m'n zin heb, maar voornamelijk omdat het hier koud is - verrassend, Schotland is koud, maar dan ook echt - je toch vier dagen per week een standaard routine hebt vanwege je werk en in het weekend je vaste draai nog even moet gaan vinden. Een goede break in het midden was mijn stiekeme tripje naar Nederland: alleen mams en paps het verteld te hebben, vertrok ik op 23 maart rond 7 uur 's avonds naar Nederland. Kiki wist niet helemaal hoe ik nu in Nederland kon zijn, en hetzelfde gold eigenlijk voor Lisa. Al met al een heel leuk weekendje en een geslaagde verassing om vrienden en familie weer eventjes te zien!!
Het weekend voordat ik wegging naar NL, had ik hoog bezoek: een vriend van vroeger kwam mij opzoeken in Edinburgh. Nick en ik hadden elkaar al - zo hebben we uitgerekend - 6 jaar niet meer gezien en het was dan ook behoorlijk weird, maar toch heel erg leuk om elkaar weer te zien! Hele leuke dagen gehad samen, veel gezien en gedaan.

Na het weekend vertoeven in Nederland, was het weer tijd voor Edinburgh. Lang alleen zou ik niet zijn, want een van mijn beste maatjes en huisgenootjes Maikel kwam langs!!! De donderdag dat hij aankwam had ik de hele dag op een evenement gewerkt, dus rond 9 uur 's avonds werd ik gedropt op het vliegveld om daar vervolgens te hopen dat ik niet echt 2 uur moest wachten op hem: het tegendeel was waar, ik had het tijdsverschil écht verkeerd ingeschat. Echter, ik heb die twee uur vrienden proberen te maken met een vliegveld stoel... Tip: ze zijn niet slaapvriendelijk, zoek maar gewoon een stekkie om languit te gaan liggen.

Afijn, Maik en ik hebben een super tof weekend gehad met heel veel leuke dingen zoals Edinburgh Castle, Glasgow, een Ghost Tour, avondje stappen natuurlijk en nog veel meer.
Na dit weekend moest ik echt weer terug naar de werkelijkheid: mijn thesis voorstel moest naar mijn begeleider en het werk wachtte op me.
Terug in het normale leventje viel me iets op. Waar wij rechts rijden, lopen wij ook allemaal rechts en hetzelfde geldt voor fietsen e.d.. Waar Groot Brittannië die regel andersom heeft en mensen links rijden en fietsen, trekt de doorgaande Brit of Schot dat niet door naar lopen: mensen lopen aan de rechterkant. Vreemd toch? Ik bedoel, ik probeer me aan te passen en irriteren mensen zich aan mij omdat 'die gekke Nederlander het niet snapt'. Ik kijk dan gek op en vraag me af of ik nu echt zo dom ben. Nouja, het zal wel aan mij liggen;).

Ook grappig om te zien: het stereotype Engelse/GB meisje dat uitgaat en een jurkje draagt dat meer een shirtje lijkt met hakken die haar een kop groter doen lijken, geloof me, zo erg is dat hier niet. Als ik de kroeg in ga, is het meestal met mijn gebruikelijke shirtje, skinny jeans en sneakers en daarmee val ik niet uit de toon (godzijdank, zou wat zijn als ik elke week op torenhoge pumps zou moeten stappen. Dat zou leedvermaak voor de voorbijgangers zijn!).

Ohja, het woord 'shit' is misschien in Nederland een nettere vorm van 'schelden', hier niet! Ik moet mijn standaard patroon veranderen, want 'shit' is hier not done (goed he mam!).

Over het algemeen gaat het hier allemaal wel prima! Afgelopen week heeft het hier alleen maar geregend, gewaaid en was het enorm koud: drietweer (ik leer het al, geen *verboden woord*). Gisteren kwam de zon voor het eerst weer eens tevoorschijn en meteen bedacht ik me weer hoe goed de zon mij kan laten lachen. Doet toch wat met een mens. Ondanks dat die zon ineens verdween en het ging hagelen (geen grapje!), is de zon er vandaag weer om Schotland op te warmen en een lach op ieders gezicht te toveren. Dat is al genoeg om hier nog (minder dan eigenlijk) 2,5 maand te blijven.

See ya later!


Cheers (nee ik zit niet aan een biertje, mijn cappuccino is still here!),
Melani

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melani

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1177
Totaal aantal bezoekers 4479

Voorgaande reizen:

08 Februari 2016 - 30 Juni 2016

Afstuderen bij Maximillion Events

30 Augustus 2014 - 01 April 2015

Internship Muizenberg, Cape Town

Landen bezocht: